maandag 7 december 2015

Vintage Leaves

Absoluut een van mijn favorieten, de Vintage Leaves set, bestaande uit een stempelset en een set Thinlits (stanzen).

Ook al zijn de meeste bladeren inmiddels al van de boom, ik wilde toch nog graag wat met deze set maken.

3 Kaarten met dezelfde set, alle drie zeer verschillend.

De eerste kaart maakte ik door de stempels met bijpassende inkt af te drukken op cardstock. De kaart zelf heb ik eveneens van cardstock gemaakt. Het is een kaart van 10*15 in de lengte. Door het voorste deel van de kaart terug te vouwen en de delen vervolgens te bekleden met  Design Papier (into the woods), ontstaat een leuk effect.




Voor de tweede kaart stempelde ik verschillende stempels met dezelfde kleur inkt. Om te voorkomen dat de afdrukken door elkaar heen lopen, zijn de delen die als eerste gestempeld zijn gemaskerd (afgedekt met zelfklevend papier). Ook de ruimte waar de tekst stempel afgedrukt is, is leeg gehouden door er voordat je met stempelen begint een stuk maskingtape op te plakken. Het verkregen resultaat heb ik op een stukje cardstock geplakt.





De derde en laatste kaart van vandaag heb ik wederom met aardstock en bijpassende inkt gemaakt. Echter in plaats van de stempel op gekleurd cardstock af te drukken, heb ik Very Vanilla gebruikt. Beide achtergronden zijn bestempeld met dezelfde kleur inkt. Als toevoeging heb ik het langwerpige blad ook uit vellum gestanst. Geeft altijd een erg leuk effect. Als afwerking heb ik bijpassend lint gebruikt en de tekst heb ik wederom op very vanille aardstock gestempeld, zodat hij er mooi uit springt.




Een productief dagje dus vandaag, maar er is nog veel meer leuks wat ik met jullie wil delen, dus wie weet hoe snel ik weer met mijn stempel voorraad aan de gang kan gaan.



Built for Free Using: My Stampin Blog


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen